Historien om hvordan det hele startede

Det hele startede i 1975 hvor vi kunne køre på rigtige knallerter (Puch) og kunne få lov til at låne MC-revyen på skolebiblioteket og drømme om at køre motorcykler. På den lokale grillbar/isbar kom de lokale motorcykelister på besøg fra den lokale klub (Marsk MC) og fik deres hot dogs og det gjorde bestemt ikke lysten mindre.

 

Dagen hvor vi skulle købe en motorcykel kom tættere på. Så i 1979 i foråret kunne jeg starte på min egen motorcykel. De andre kom til i løbet af et par år. Så da vi startede med at køre ture sammen kunne det blive til ca 5 motorcykler. Henning på sin Suzuki GS550, Kalle på sin Suzuki GT500, John på sin Kawasaki Z650 og Marius på sin Suzuki GT550.

Der gik et par år mere, et par stykker faldt fra men der kom mange flere til. Efterhånden blev forskellige mennesker opmærksomme på at der blev kørt motorcykel i Bredebro og deraf fulgte der nogle stykker med og vi blev flere og flere. Vi startede efterhånden med at have nogle faste ture og samlings steder. Vi samledes i starten på Æ slot (Lille Christiania) hvor vi startede fra. Vi fik også et sted mere at samles og det var på Kirkegade hvor Anders havde købt hus. Anders (JAB) var meget gæstfri, så vi kunne holde nogle klubaftener.

På et tidspunkt blev benzinen meget dyr i Danmark, så vi kørte til Tyskland for at tanke og det blev torsdag (derfra kommer torsdagsturen)

Vi blev efterhånden mange og havde brug for et klubhus med bar og steroanlæg. Så i 1983 blev der holdt stiftende generalforsamling på Skolevej 2 i Tønder hvor Helle og Marius boede. Der blev valgt bestyrelse og vedtægter blev udformet.

Vi besluttede at holde klubaften hver Fredag. Så der blev købt indkøbt 2 kasse Carlsberg i Tyskland og et skolehæfte til regnskabet.

 

Klubaftenerne blev afholdt hos de forskellige medlemmer som havde plads. På et tidspunkt blev vi flere så et klubhus trængte sig på. Vi så på forskellige huse i Visby og Bredebro men de lå allesammen i byen. PÅ et tidspunkt fik et klog hoved den ide at vi skulle have en togvogn. Pind, Hulme og HC blev sendt til Århus hvor DSB havde de udrangerede vogne stående.

Der blev købt en intercityvogn til 12.000 kr.

Marius.